Reklama zewnętrzna a opłata abonamentowa

Z reklamami zewnętrznymi stykamy się dziś na każdym kroku i najbliższe lata nie powinny tego zmienić. Szerokie możliwości, jakie daje taka forma reklamy, sprawiają, że decyduje się na nie coraz szersze grono przedsiębiorców. Mimo wszystko trzeba pamiętać też i o tym, że niektóre kroki mogą powodować słabnięcie zainteresowania tą formą reklamy. Mowa między innymi o obowiązującej od roku opłacie abonamentowej.

Opłata w dwóch częściach

Zacząć trzeba tutaj od tego, że taka opłata składa się z dwóch części, a więc opłaty stałej o zryczałtowanej wysokości ustanowionej przez gminę, która będzie niezależna od wymiarów powierzchni reklamowej, a także zmiennej zależnej od jej wielkości. W pierwszym przypadku to maksymalnie 25 groszy za metr kwadratowy, a w drugim 20 groszy za tę samą wielkość. Co istotne opłata wniesiona w ramach podatku od nieruchomości od tablicy będzie liczyła się na poczet opłaty reklamowej.

Wzrost kosztów

Oczywiste jest zatem to, że obecnie za takie reklamy płacimy więcej. Przynajmniej jeśli weźmiemy tu pod uwagę agencje, które dzierżawią od właścicieli takie nośniki reklamowe. Na całe szczęście firmy, które korzystają z usług takich agencji reklamowych, często takiej podwyżki nie odczuwają, gdyż agencje nie mogą sobie pozwolić na podniesienie stawek ze względu na dużą konkurencję i możliwą utratę klienta. Zdarza się, że oszczędności wynikają tu na przykład z restrukturyzacji zatrudnienia w danej agencji. Gdzieś firma taka musi bowiem sobie te straty sobie powetować.

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *