Jak zaplanować kampanię zewnętrzną?

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu i nawet produkt, który jest słabej jakości, dobrze zaprezentowany może budzić zainteresowanie ze strony odbiorcy. Za wszystko odpowiada dobrze skonstruowana kampania reklamowa. Jako że bardzo popularne są dziś różne formy reklamy zewnętrznej, to właśnie takim kampaniom się za chwilę przyjrzymy. Jak je zaplanować, aby nie tylko nie stracić, ale też cieszyć się z napływu nowych klientów?

Zdefiniowanie celu i zasięgu

Jeśli zamierzacie Państwo wyjść do swoich klientów z reklamą outdoorową, przede wszystkim, tak jak i zresztą w innych kampaniach musicie zdefiniować cel takiej reklamy. Poza tym niezbędne będzie również określenie jej zasięgu oraz wyznaczenie potencjalnej grupy odbiorców, do których reklama ma być skierowana.

Wybór nośnika

Kiedy wiecie już, do kogo Wasza reklama ma być skierowana oraz jaki będzie jej zasięg, a także przykładowa lokalizacja, zabrać się musicie za wybór odpowiedniego nośnika reklamowego. Jak pewnie doskonale zdajecie sobie z tego sprawę wybór jest tu ogromny. Najczęściej przedsiębiorcy stawiają na billboardy czy banery, choć warto zainteresować się również nowszymi formami reklamy zewnętrznej, a więc choćby kasetonami reklamowymi, czy nawet panelami cyfrowymi.

Pamiętajcie tutaj, że reklamy zewnętrzne są reklamami wizualnymi. Tak więc bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie nośnika pod względem graficznym. Umieszczone na takim nośniku informacje muszą być czytelne i oddziaływać na klienta, pobudzając go do działania.

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *